Шановні відвідувачі! Радий бачити Вас на свому блозі,
надіюсь ви знайдете корисну для себе інформацію.

Онлайн застосунки для синхронного формату:

1. Zoom - сервіс для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку. Він є умовно безкоштовним. Популярність сервісу викликана можливістю автоматичного налаштування якості зв’язку (відео та звуку) в залежності від якості інтернет-з'єднання кожного з користувачів. Сервіс можна використовувати з інтернет-браузера, а можна інсталювати застосунок.

👆 Офіційний сайт

Сервіс надає наступні функції:

  • організовувати спільні чати для переписки і обміну матеріалами - як загальні, так і приватні;
  • проводити онлайн-конференції з відео високої якості і запрошувати до 100 учасників (у безкоштовній версії, платна дозволяє збільшувати кількість учасників і спікерів);
  • записувати як свої звернення, так і спільні розмови;
  • під час конференцій та семінарів можна демонструвати матеріали на робочому столі свого ПК, смартфона чи планшета;
  • можна проводити необмежену кількість конференцій, та в безкоштовній версії кожна з них може тривати не довше 40 хвилин;
  • конференції можна планувати і заздалегідь запрошувати учасників.

З власного досвіду можу рекомендувати застосувати Zoom для проведення онлайн уроків комп’ютерних дисциплін лекційного типу, де проводиться пояснення нового матеріалу. За допомогою можливостей застосунку можна демонструвати та пояснювати роботу з комп’ютерними програмами в той же час підтримуючи зв’язок з здобувачами освіти. Також Zoom добре себе зарекомендував при поділі здобувачів освіти на підгрупи для групової роботи.

2. Google Meet - є безкоштовним застосунком, для початку користування яким достатньо мати обліковий запис Google. З одного боку, це викликає певні незручності, але з іншого – відеодзвінки в застосунку є більш захищеними а також доступні різноманітні сервіси та інструменти. Це зручно, наприклад, коли викладач під час заняття, яке відбувається у Google Meet, хоче використати віртуальну дошку Jamboard або дати завдання у Google Slides.

👆 Офіційний сайт

Серед ключових переваг застосунку варто виділити:

  • До зустрічі в Google Meet можуть додатися до 100 учасників. У розширеному варіанті G Suite можна організувати зустріч для 250 користувачів.
  • Заняття може тривати безперервно до 300 годин – на відміну від Zoom, де заняття може тривати не довше 40 хвилин.
  • Google Meet можна використовувати у більшості браузерів, але найбільш оптимальний варіант – робота в Chrome. Застосунок немає десктопного додатку (його не можна встановити на комп’ютер). Однак користувачі можуть встановити додатки для для Android або iOS.
  • Є можливість демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів: під час зустрічі можна надати доступ до свого екрану, щоб показати презентації або іншу інформацію на робочому столі.
  • Планування занять заздалегідь та прив’язка до Google календаря. Синхронізація запланованих занять виконується автоматично на всіх пристроях, тому почати зустріч можна на комп’ютері, а закінчити - на іншому пристрої, наприклад, телефоні.
  • Запис занять зі збереженням відео на Google Диск.


3. Microsoft Teams - є частиною пакета Office 365 і поширюється по підписці або, з деякими обмеженнями, як безкоштовний додаток. Базовий пакет є безкоштовним для освітніх закладів та пропонує для використання педагогічним працівникам і здобувачам освіти популярні програми Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote і низку сервісів, в тому числі OneDrive, MS Teams, Forms. Поєднання таких сервісів створює простір для організації змішаного навчання. Програмне забезпечення дає можливість користуватися поштою та календарями (Outlook), працювати з текстами (Word) і електронними таблицями (Excel), створювати презентації (PowerPoint), робити та організовувати нотатки (OneNote). Хмарні сервіси надають можливість співпрацювати у віртуальному середовищі. OneDrive забезпечує зберігання і організацію файлів, Forms – створення електронних форм для опитування, тестів. На окрему увагу заслуговує сервіс MS Teams, який має широкий спектр функцій для створення віртуальних класів з відеозв’язком, чатом, розкладом занять, журналом оцінок, створенням завдань, індивідуальних і групових дзвінків, спільною роботою з документами, що зберігаються на OneDrive, роботою в групах і багато іншого.

👆 Офіційний сайт

В останній час компанія Microsoft надала безкоштовно ліцензію на платформу Office 365 для викладачів та здобувачів освіти професійної освіти.

4. Віртуальні дошки- онлайн-інструменти призначені для створення та наповнення контентом віртуального простору з можливістю спільного редагування. Ці сервіси можна назвати платформою для ідей, мозкових штурмів тощо. Якщо порівняти можливості звичайної інтерактивної дошки або папірців із написами та віртуальну інтерактивну дошку, де здобувачі освіти працюючи з нею при виконанні запропонованого завдання мають можливість одночасно бачити результати роботи інших груп, одразу їх аналізувати і дійти згоди зі спірних питань у режимі онлайн.




























З власного досвіду можу рекомендувати онлайн-дошку Padlet. Це один з небагатьох сервісів який має україномовний інтерфейс. На своїх уроках віртуальні дошки використовую для спільної роботи а також активізації здобувачів освіти під час онлайн заняття.